erlinglyngholm.dk

5 spørgsmål hver succesfuld iværksætter skal bede om at gøre mere $$ på din “fede idéer”

Alle velhavende virksomhedsejere vide, at forskellen mellem bare at være iværksætter og er en førende ligger i at vælge bæredygtige projekter. Centrale er at fokusere på disse ideer og projekter, der vil give dig den største tilbage til tid, penge og kræfter du investere i dem – derfor at vælge højt afkast af investeringer (ROI) projekter.

Succesfulde mennesker forstår at skelne en “cool” idé fra en rentabel idé. Hvor mange gange har du sagt til dig selv, “Det er en rigtig god idé!”, men intet nogensinde kommer af det? Her er et par almindelige scenarier, som mange ivrige iværksættere oplever:

* “Jeg har investeret hundredvis og tusindvis af dollars på en vare eller tjenesteydelse, som jeg troede var en rigtig god idé, men købt ingen det.”

* “Jeg brainstorming med en ven, og vi begge elskede denne idé at arbejde sammen om at skabe et seminar – men vi har aldrig gjort det ske.”

* “Jeg har en stor vision om at åbne en skole for (Udfyld tomme), men det er sjovt, jeg har aldrig tid til at fokusere på den.”

* “Ved jeg jeg har brug at gennemføre et salg opfølgningssystem og foretage efterforskning opkald – men jeg altid får travlt med andre ting.”

* “Jeg kan arbejde i min virksomhed hele dagen lang, giver kunden med en fremragende produkt eller service, men jeg hader markedsføring og salg, så jeg bare aldrig komme rundt til aspekterne af virksomheden.”

Her er den nederste linje… hvad du fokusere på udvider. Hvis du fokuserer på aktiviteter, der ikke genererer en betydelig økonomisk eller følelsesmæssig afkast af investeringer, har du ikke virkelig en forretning. Periode.

Dette begreb er ikke kun om økonomisk afkast. Nogle gange er en idé stadig er levedygtig, selv om det ikke giver et monetære afkast. R.O.I. kan også være målt i den tid du spare ved at etablere systemer i din virksomhed, således at du kan bruge mere tid på din virksomhed- og mindre i din virksomhed.

Dit afkast kan også måles ved troværdighed og prestige i din branche, som ville føre til flere muligheder. Din R.O.I. kan være penge, der spares ved at reducere fejl i dine systemer. Din R.O.I. kan være en følelsesmæssig følelse af tilfredsstillelse eller afslutning. Et virkelig levedygtigt idé behandler alle disse mulige afkast. Så hvordan vurderer du din R.O.I.?

Fem spørgsmål til at vurdere R.O.I.

1. vil din idé flytte dig tættere på din større vision af succes?

Der er kun to typer af aktiviteter: dem, der bevæger dig tættere på din vision, og dem der ikke gør. Hvis du bruger en betydelig mængde tid fokuseret på opgaver, der ikke flytte dig tættere på dit mål, hvordan vil du nå dine ønskede resultater?

2. Hvad er de potentielle indtægter lejlighed?

Hvad koster opkræves du? Hvad vil du oplade? Hvilken mængde skal du sælge for at få dækket dine omkostninger? På hvilket punkt har du brudt selv, og på hvilket tidspunkt du har lavet en sund fortjeneste?

3. vil det reducere fejl eller omkostninger i virksomheden?

Er denne idé vil forbedre din proces, så du kan reducere fejl eller omkostninger? Hvordan vil det påvirke din virksomhed samlet bundlinje?

4. vil det øge din tid tilgængelighed?

Vil dette give dig mere tid i den sidste ende? Eller vil det tage længere tid end det er værd? Det er ikke ualmindeligt for tilsyneladende gode ideer til at forvandle til grådige tid banditter, der stjæler din tid og penge. Husk, at 20% af din tid investeringer skal returnere 80% af dine resultater.

5. vil det øge din prestige og troværdighed?

Er denne idé vil positionere dig og din virksomhed som en leder i din branche, øge din troværdighed og lokke dine kundeemner til at gøre forretninger med dig?

Så hvad nu?

Når du forstår, hvad din R.O.I. kriterier er, lave en liste over dine top 5 ideer. Derefter teste hver enkelt idé mod 5 R.O.I. ovenstående spørgsmål. Rangordne hver enkelt idé, bruger følgende skala:

1 = absolut ingen, 2 = ikke rigtig, 3 = neutralt,

4 = noget, 5 = absolut.

Endelig, tilføje op scores. Ideen med de højeste score sejre. Dette er en idé, der har nok levedygtighed til at overvinde den “cool”faktor og virkelig bringe dig med dine mål. Nu, komme i gang! Glem ikke at kortlægge en plan og planlægge tid til at arbejde på den.