erlinglyngholm.dk

Organisationen Tips – hvordan at oprette din Database

Hvad er et navn?
Alt.
Hvad gør du med alle de kontakter, du foretager i din organisation? Gør du:
Indsamle visitkort og smide dem nederst i din skrivebordsskuffe, håber en dag, en af disse mennesker vil ring og gøre forretninger med dig? Har ethvert system for at holde oplysninger på dine kunder og kundeemner? Du indtaster alle detaljer i din database, således at du kan kommunikere med dem i fremtiden?
Du indtaster alle dine kunder i database med oplysninger om hvad de har købt fra dig og samtaler du har haft med dem? Jeg er overrasket over, at så mange business mennesker holder ingen omfattende registre over deres kunder, generelle kontakter og kundeemner.
Databasen er en guldgrube. Det er det vigtigste element i din virksomhed.
En stor system vil være i stand til at gøre følgende:
Generere et brev, fax eller e-mail direkte fra programmet til kontaktpersonen.
Optage alle kontaktoplysninger og enhver meddelelse, du har haft med den pågældende person, herunder telefonsamtaler, møder, emails, salgsfremmende information og salg.
Være i stand til at vælge en bestemt gruppe af mennesker, dvs. alle i et bestemt omrÃ¥de, alle dine “A” klienter, perspektiver, strategiske alliancer. En pÃ¥mindelse system for opfølgning.
Hvilke Database er rigtige For dig?
NÃ¥, det afhænger af din organisation. Nu er der forskellige databaser, fx Microsoft Access og Lotus’ tilgang. Men bestemt kontakt management software kan tilbyde langt flere funktioner, herunder en “hotlist” for at minde dem om, hvornÃ¥r man skal følge. Disse programmer omfatter:
ACT
Guldgrube
Maximizer
Jeg kender personligt meget succesfulde virksomheder, der bruger loven og Maximizer. På The Office arrangør bruger vi Maximizer, som vi finder meget godt.
Tale med succesfulde mennesker i dit område og spørge dem, hvad de bruger.
Du kan finde, at der findes specifikke databaser, der er udviklet
for din branche.
Tasten når du vælger en af disse systemer er at have et kig på deres funktioner og få nogen, der ved alt om software til at konfigurere det og uddanne dig i dets anvendelse.
Du kan også uddelegere/outsource opgaven af den første indtastning af data til et andet gruppemedlem i din organisation eller endda en sekretærservice eller temp.
En særlig bemærkning til sælgere
Hvis du er lønmodtager og din organisation har ingen database, vil jeg foreslå du investere i en. Det vil være den klogeste business investering du kan gøre.
De fleste sælgere lover alt og desværre levere ikke. De skynder fra en udnævnelse til en anden og glem ikke at følge op på deres løfter.
Hvis de havde en måde at holde kontakten med kunder og kundeemner via ved hjælp af deres database som en effektiv markedsføring og følge op på værktøj, ville de øge deres salg dramatisk.
Lorraine Pirihi