Hvor mange gange har du satte sig ned på computeren for at skrive et salgsbrev eller en artikel og bare piddled og hem-hawed rundt foran en tom word dokument forsøger kommer op med noget at skrive, eller venter på at komme ind i stemningen?

At komme i gang og til at gøre opgaven lettere gjorde du skrive ud en skitse – og så ikke det blive ganske lidt nemmere at udfylde artiklen eller afslutte brevet?

Forestil dig, hvad det er for din kunde at sidde og forsøge at komme op med noget at sige for en testimonial. Uden den struktur, som en disposition eller en liste med spørgsmål, er de langt mere tilbøjelige til at bare sætte det. Dette er grunden til de fleste marketingfolk ikke får antallet af kvalitet udtalelser de har brug for deres annonceteksten.

For nylig afslørede en berømt internet marketingmedarbejder i sit nyhedsbrev hemmeligheden bag hvordan han fik en massiv mængde af vidnesbyrd for lanceringen af sit produkt. Denne marketingmedarbejder gjort hans berømmelse i en enkelt dag på 17. August 2004, han genereret en million dollars på salget af sit produkt.

Han havde sin programmøren skrive et script, der opsamlet svar i en formular, der de vidnesbyrd giveren udfyldt og indsendt. Han kom tilbage nok begejstring at gøre hans salgs-brev, hvis printet ud, 35 sider lange! Han tilskriver denne succes til brugen af scriptet. Det er et fantastisk svar!

Trykknap-simpel måde at få udtalelser

Jeg bruger et script – kaldet ‘Testimonial Wizard’, der gør det super nemt at styre og implementere vidnesbyrd spørgeskemaer.

Hvorfor det virker:

Det fører dit vidnesbyrd forfatter og giver dem en klar og struktureret måde at besvare din anmodning til en testimonial. Folk reagerer godt og positivt når de er forsynet med klar retning.

Men hvorfor sender kunder til en side? Hvorfor ikke bare sende en mail med dine spørgsmål?

Fordi en side, der indeholder en formular giver dig mulighed for at sende respondant til en takkeside, hvor de kan snuppe en gratis gave som et incitament til at fuldføre spørgsmålene.

Det er faktisk mindre arbejde end at gøre noget lignende med e-mail, det er straks glædeligt for deltager, og svarprocenten kan blive markant bedre.